30 september 2009

Knådase!

Jag är som en ny människa! Eller njae..hur som helst så hade jag tid för masage i dag. Efter flera dagar av otrolig smärta i ryggen, känns det nu mycket bättre. Var till ett ställe här i Åbo som heter Hierontaakatemia. Dvs. det är elever som tar emot kunder för att få ihop sin arbetspraktik. Det var över förväntan och hälften billigare än att gå hos någon privat.
När jag tidigare har blivit masserad har det klart tagit ont, men det har aldrig blivit för mycket pain. Men i dag var det nog nära. Tack vare att musklerna var så spända tänkte jag nästan fälla en tår på grund av smärtan. Men jag höll mig och bet ihop.
Men nu känns det som om jag har bestigit ett berg eller sprungit maraton, för jag är så öm och hela jag känns 100 kg tyngre. Ner i sängen bara och nya tag i morgon.

1 kommentar:

  1. Hade helt glömt att det finns sådana där ställen. Hittade genast ett motsvarande i Helsingfors, kan hända det blir aktuellt med ett besök snart. Hoppas din rygg blir bättre nu. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera