21 juni 2010

En fullspeckad dag

Vart försvann dagen? Började denna måndag med ett besök till banken och vidare till eurokangas för att inhandla några knappar. Snabblunch hemma och arbetskläderna på. Några timmars gårdsstädning vid pappas jobb och klockan var mitt i allt matdags.
Efter maten cruisa pappa och jag iväg till kronoby för att hämta två retro stolar som jag skall restaurera under sommaren. Bara för att jag inte orkar öppna dörren och fotografera stolarna så får ni inte se dem i dag. Resten av kvällen har jag suttit framför min nya bästa vän, symaskinen och nu är jag klar med alla kuddar som skall med mig söderut till midsommaren! Sista knappen syddes fast för en stund sedan och alla åtta sittdynor är klara. Jag lovar att ni kommer att få se vad det är jag har hållit på med, men jag skall fotografera allt på plats och ställe.

Men ett litet smakprov..



En liten titt på nästa projekt. Det inte så fina tyget underst är en dyna för matbordstolarna på villan och de skall få ett ansiktslyft med det fina tyget som ligger överst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar