29 november 2010

Dag 1 - Om mig

Vad svårt det plötsligt blev att skriva ner några rader om sig själv. Men här kommer lite information om vem jag är.

Jag heter alltså Nina, är 23 år gammal och studerar trä- och möbelformgivning vid Yrkeshögskolan Novia för fjärde och sista året. Efter att ha tagit min examen kommer jag att söka arbete här i Åbo och säkert bo kvar något år. Sedan tror jag det är dags att bosätta sig lite mera norrut.

Jag är född och uppvuxen i Karleby och det är mitt paradis under sommarmånaderna. Till familjen hör mamma, pappa, en storebror, en svägerska och en storasyster. Dessutom kommer det i Januari att bli tillökning i familjen och jag kommer att börja kallas faster Nina.

Dans och gymnastik har alltid hört till mina intressen och är något jag verkligen inte kunde leva utan. Jag har tävlat i truppgymnastik i ungefär fyra år och vunnit finlandssvenska mästerskap. Efter studentexamen 2006 flyttade jag till Karis och gick en ettårig dansutbildning vid folkhögskolan i Karis. Dansen tar en alldeles för liten del av mitt liv just nu men det är bara tillfälligt. I sommar åker jag och 2 av mina fina vänner till Gymnaestradan i Lausanne för att dansa och se på dans i en vecka!

För det mesta är jag glad och fjantar mig en hel del, men ibland kan jag vara lite jobbig, men det gäller bara att se till att jag har fått tillräckligt med sömn och mat så hålls jag nöjd. Jag har lärt mig att inte ta saker och ting så allvarligt och strävar till att njuta av varje dag. Det har funnits jobbiga stunder i mitt liv men jag har tagit mig igenom dem alla med en massa hjälp av familjen, vänner och dig <3.

På fritiden sitter jag helst och pysslar med olika projekt, bakar eller fixar ihop en god middag och umgås med alla fina vänner jag omringas av. Vänner betyder mycket för mig och er skulle jag inte klara mig utan, så tack för att ni finns!


 (bilderna svänger sig fortfarande så vrid på nacken lite)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar