10 januari 2011

Ingen bra måndag

Oj vilken dag det har varit. Steg upp lite senare än planerat och tog A och vännens bil och körde iväg till Mylly utanför Åbo. Vi hämtade min sänggavel för examensarbetet. Så tillbaka in till stan, en sväng till Clas Ohlson och skolan för att dumpa sänggaveln och mitt skrot. Vidare till A:s lägenhet, tömma bilen på lack hyllor och matkassar. Föra bort bilen och så till skolan. Och dagen tar inte slut här.

Efter skolan var planen att borra upp 2 lack hyllor i A:s lägenhet. Tidigare på dagen köpte vi en ny slagborrmaskin och vi var taggade som tusan. Men sen kom motgångarna. Miss nr 1. Köp borrar om du köper en slagborrmaskin för de kommer inte med några i förpackningen. Miss nr2. 4 hål av sex går att borra i och resten säger stop vid 1 cm djup. Okej, vi slänger upp hyllan ändå. Bara en hylla kvar då. Vi äter och bestämmer oss sedan för att gå in till stan för att köpa en ordentlig borr eftersom det verkar vara felet. Sagt och gjort! Hoppas på bättre lycka och vi borra 6 hål för hylla nr 2. Miss nr 3. 1 hål går att borra så djupt vi vill ha det och resten går liksom inte alls.

Nu är vi lagom sura...


Slutresultatet är alltså en hylla på väggen som verkligen inte är stadig. 6 borrhål i väggen var av ett går att använda. Vi gav upp för i dag. Hjälp oss någon.

Det var inte meningen att jag skulle stiga upp i dag.

3 kommentarer:

  1. Jag har haft samma problem med att få upp lack-hyllor. I min gamla lägenhet fösökte vi först på en vägg, där lyckades vi borra kanske två hål (man måste visst ha åtta?). Jag hängde en tavla över de hålen och så försökte vi på nästa vägg. Där fick vi in sex hål tror jag, och jag hände upp hyllan med sex skruvar istället för åtta. Den hängde nog bra kvar där ändå. Sjukt jobbigt! Men antagligen har du råkat precis på någon konstuktions-stål-grej inne i väggen som man bara inte kan borra igenom...

    SvaraRadera
  2. Snart har vi en hel massa tavlor på väggarna som täcker alla hål :)

    SvaraRadera
  3. Vi har en borr kvar i väggen ännu efter att den gick av samt brännmärken i tapeten efter att borren blev glödhet och lyste röd! Vissa ställen i betongväggar är verkligen som sten, det går inte!

    SvaraRadera