15 februari 2011

Källor, forskning, bilder, layout, storlek...

Dagen har gått åt till att bestämma storleken på själva boken för examensarbete. När man studerar på formgivning har vi faktiskt lyxen att få göra layouten och storleken precis som vi själva vill. Och det betyder såklart att jag har svårt att bestämma mig. Men är det klart och har suttit och fixat i hop ett botten för arbetet så att jag sedan bara kan lägga in text och bilder enkelt när jag börjar skriva. Det är väl sånt här som underlättar arbetet i ett senare skede men som tar en massa tid just nu eftersom jag inte kan bestämma mig för hur jag vill ha det.

För att koppla bort skolan har jag påbörjat några virkningsprojekt. Det ena skall allra gulligaste guddotter få och det andra är en mössa som J har beställt. Beredd för en ny dag då kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar