13 maj 2011

Panini

Mitt blogginlägg om vernissagen har försvunnit ut i cyberspace och datorn vill inta samarbeta just nu så det får vänta. Men i stället kan ja ta och berätta om lite mat.

I torsdags var bestämde sig A och jag för att unna oss något gott och gick till första bästa ställe där maten verkade god och inte allt för dyr. Det blev panini som ligger vid åstranden men lite undangömd på en innergård. Vi satt ute under ett stort träd och jag njöt till 100 %. Det är såna stunder som får mig att älska min studiestad. Och maten, den var otroligt god. På grund av ett litet missförstånd åt vi båda samma rätt svamp ravioli med parmaskinka, rucola och citronsmör. För de som tycker om tomat för man även körsbärstomater till. Pastan var färsk och smaken underbar. Stället är värt ett till besök snart. Tyvärr låg kameran hemma som vanligt.

1 kommentar:

  1. Jaa, jag läste det där inlägget och nu är det borta. Samma hände med mitt inlägg från igår.

    SvaraRadera