11 januari 2012

Ett litet hej

Har inte orka skriva något på länge. Och jag funderade länge på om jag alls skulle skriva ner detta. Men kanske det också hjälper mig att få skriva av mig. Det blir väl kanske lite väl personligt, men låt gå.

Det är så att jag före julen fick världens bästa julklapp. Ett jobb! Jag blev överlycklig och så otroligt lättad. Äntligen hade den tunga hösten av ständigt jobbsökande gett resultat.
Före julen blev det inte bestämt vilket datum jag skulle börja arbeta utan vi skulle ringas under vecka 1 och bestämma det.
Så kommer vecka 1 och jag får ett samtal och ett "tyvärr vi kan trots allt inte erbjuda dig en arbetsplats". Det kom som en blixt från klarblå himmel och jag fick ett slag i magen som fortfarande känns.

Så här står jag, utan arbete, arbetslös, arbetssökande...igen.

Jag är tillbaka i Åbo, men det känns inte bra inte alls bra. Så jag tar en dag i taget, ibland är till och med en timme i taget för länge. Men jag måste börja från noll igen och komma fram till vad jag skall börja göra nu.

2 kommentarer:

  1. Nämen skrutt! Är det där ens lagligt??
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. kämpa på min rara! det ska lösa sig, det bara ska det! <3

    SvaraRadera