10 oktober 2012

Vardagen

Värsta dagen avklarad, 12 timmar mellan det att jag steg ut genom dörren i morse tills jag steg in igen. Trött, yr, hungrig och skitit hår. Men dagens high var när A mötte mig med en stor skål glass då jag kom hem. Precis vad jag behövde!

Jag vill så hemskt gärna planera och fundera på saker och ting i förväg. Men samtidigt märker jag att det är helt onödigt för inget går ändå som planerat. Men för mitt eget välmående strävar jag efter att ha någon sorts rutin. Samtidigt känns ordet rutin väldigt främmande just nu.

Under sommaren försökte jag planera inför hösten. Jag skulle leta efter jobb och samtidigt lägga det mesta av min tid på inredningskursen. Men riktigt så blev det inte. Istället fick jag börja jobba på Ikea, vilket jag är så glad över. Kontraktet består av väldigt få timmar och i och med det hade jag förstås planerat min tid så att jag jobbar några dagar i veckan och resten av dagarna kan jag lägga på att arbeta med kursen.
Nu är jag inne på andra veckan och jag har jobba non-stop. Arbete på dagen, kursen på kvällen och där emellan sitter jag med ögonen i kors och jobbar med uppgifterna för kursen.
Riktigt som planerat gick det här inte. Men tro inte att jag klagar. Nej absolut inte, båda sakerna gör att jag får hålla på med det jag trivs med och brinner för. Men just nu kan jag känna att det är lite väl mycket på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar