02 november 2012

Tjuvstartade

Har tjuvstartat helgen redan idag, hurra för det! Tung vecka bakom mig och tröttheten har nåt en obeskrivbar nivå. Hade en deadline i veckan och igår skulle jag stå och presentera mitt planeringsarbete för klassen, men så blev läraren sjuk. Jag suckade djupt och traskade hem med alla bottenritningar i väskan. Prövar nästa vecka igen.
I ungefär en månad har kvällarna gått åt till att rita och planera och sudda och mäta. Nu är uppgift ett klar och det bara att fortsätta med uppgift nummer två.

Men nog tjatat om det, nu är det helg! Här pågår festförberedelserna för fullt. Lyan är städad och i köket doftar det nybakat. Imorgon skall vi fira förlovningen tillsammans med vännerna i Åbo. Det är inte alldeles lätt att bestämma hur man skall fira när man helst skulle vilja ha bådas vänner och familjer på ett och samma ställe. Men när alla är utspridda runt om i Finland blev det lite kompromisser och fester hit och dit. Men efter imorgon tror jag nog vi har firat tillräckligt. Nästa stora fest skall vi minsann samla alla på samma ställe, men det tar nog ännu en stund tills den dagen kommer.

Nu tar vi helg och hoppas ni får en fin sådan, speciellt alla ni som har möjlighet att samlas i hemstaden imorgon. Skulle gärna varit där också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar