06 april 2013

Jag lever för helger

Jag är så glad över denna helg. En ledig sådan efter en rad helger fyllda med resor hit och dit. Men så har vi också resten av helgerna denna månad bokade vilket gör mig lite matt redan nu. Men en vecka i taget bara.
Tog en sväng till stan idag och hade tänkt komma hem med nya byxor både frilufts och vardags. Men kom såklart tomhänt hem, eller jo torrschampo hittade jag men det är inte så glamouröst och så glömde jag helt enkelt bort att gå till intersport, bra jag! Måste pröva på nytt i veckan i hopp om att hela Åbo inte är och handlar då.

Känner också att våren för med sig behovet att städa och ordna upp. Igår satt jag och rengjorde alla skor och plockade fram vårskorna. Idag packade jag ner vinterjackorna, mössor och vantar och hängde upp vår och sommarkläderna. Härligt!
Om vädret fortfarande håller i sig imorgon så tror jag det är balkongens tur, det vill säga om städnojjan håller i sig. Och så fönstren, men det blir väl någongång i maj då eftersom det är nästa gång jag är i Åbo en helg. I väntan på det då.

Och så dagens middag som det tänkte gå lite dåligt med. Var i full gång med att steka köttbullar, koka tomtasås och koka pasta och så pajjar ugnen. MEN som tur var det bara en propp! Hann redan se oss med en hämtpizza och förstörd kväll. Som tur finns pappa bara ett telefonsamtal ifrån och siwan precis bakom hörnet. Så kvällen är räddad och magen mätt nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar