10 september 2009

Sämst humör i stan

Alla har sina dåliga dagar, och i dag är det tydligen min tur. Om man kan stiga upp med fel fot så tar jag priset. Borde bara ha dragit täcket över och stannat i säng. Väldigt irriterad på allt i dag, främst mig själv då...ingen inspiration och såklart hade läraren förväntat sig värsta genialiska skisserna. Men nee'e, den här dan suger!

Min plan var att slänga mig i sängen med choklad och tycka synd om mig själv resten av kvällen och hoppas på att vara en ny människa i morgon. Men så kommer jag hem och märker att det vatten som hela veckan har smådroppat på min balkong, från lägenheten ovanför mig, nu mera liknar ett vattenfall. Ingen tar mig på allvar. Två samtal till huoltomies om saken, den första gången lät han full och i går ignorerade han mig bara och tyckte att jag skall fråga grannarna vad de håller på med. Jag tassar upp och ringer på, men varför skulle nån öppna. Skriver istället ett snällt brev och förklarar mitt problem om vattnet och vår lata huoltomies.
Så nu har jag, i snart en vecka, försöka få nån att agera utan resultat och taket på balkongen håller just nu på att spricka sönder och rasar säkert ner snart bara för att jävlas!

Om mina grannar inte gör nåt snart får jag väl ta tredje gången gillt och ringa min kära vän igen och se om han NU sku kunna dra röve sin hit och se att vi inte har nån vattenskada i huset!

(en boxningssäck skulle inte sitta fel nu)

ja tror ja måst fara och springa va mig all denna irritation.
jag återkommer när jag har en bättre dag

1 kommentar:

  1. Kram på dig Syster. Vissa dagar är bara sådär och man önskar att an överhuvudtaget inte stigit upp ur sängen den dagen. Hoppas morgondagen blir bättre, det är ju fredag och helg iaf! :)

    SvaraRadera