28 februari 2010

Middag som avslutning

Helgen avslutades med en middag på vikingarestaurangen Harald tillsammans med A och hans mor. Har ätit där två gånger tidigare och maten är alltid lika bra, rekommenderar varmt! Delade en meny med A, men såklart glömde jag bort kameran fastän jag hade tänkt ta bilder när maten kom in. Men lite av maten fick jag med.


Till förrätt fick vi bland annat vodka marinerad lax, muikkuröra, renröra, sallad, stekt brieost, sill, salami och rom.

Varmrätten bestod av kyckling, oxkorv och kött med friterade potatisklyftor, ostsås, rödvinssås, honungsmarinerade rotsaker och gräddpotatis med ost.

Och sist men inte minst efterrätten! Varm chokladkaka, plättar, havtornssorbet, sorbet med tjärsmak, björnbärssorbet, vitchokladskum och marinerade äpplen.


Det är verkligen en upplevelse att äta på detta ställe och det lönar sig att ta en hel meny som är för två. Då får man smaka på lite av allt och jag lovar att du blir mätt.

2 kommentarer:

  1. JAHA. tror du jag blir hungrig eller hungrig efter min näringsrika kvällsmat, morot o te du minns, när jag läser detta! AAAAH ;D

    SvaraRadera
  2. I love Harald, de har supergod mat. PUSS/ pipsanlinda

    SvaraRadera